Guide till ett bra evenemang
Hemmamatcher är ett utmärkt tillfälle för att visa upp Rödsle BK från dess bästa sida.
Domaren står redo, alla spelarna är redo, föräldrar är förväntansfulla, bollarna är pumpade osv. Äntligen dags för match!
Men hur mycket jobb måste man göra för att få till ett lyckat evenemang?
- Bjud in motståndare till matchen, berätta vilken tröjfärg ni spelar i, matchstart och om det finns kiosk eller liknande. Gör det gärna via SMS c:a fyra dagar innan match.
- Bjud in domaren, meddela domaren att hen är välkommen till match, vilka lag som spelar och vilken tid det är matchstart, gärna via SMS c:a fyra dagar innan match.
- Bjud även in ditt lags föräldrar också det ett par dagar innan, använd dina vanliga informationskanaler. Glöm inte att fixa föräldrar som kan stå i kiosken och vilka som kan hjälpa till med flaggan på sidlinjen.
- Registrera din trupp i FOGIS, senast på morgonen innan matchen.
På matchdagen - Välkomna motståndarna vid dörren och visa dom till sitt omklädningsrum. Ge gärna ledarna en kopp kaffe om de vill ha!
- Kontrollera och förbered planen, är målen hela och på rätt plats, retreat linje, sätta ut hörnflaggor, lägga ut uppvärmnings bollar c:a 5st/lag osv.
- Välkomna domaren och stäm av så att det blir rätt längd på perioder osv.
Under matchen - Njut av dina spelares prestationer, beröm dom ofta och försök att låta bollhållaren fatta besluten själv. Försök att få till lika speltid och att olika spelare startar i varje period.
- I periodpauserna förstärker du det positiva och ger tips på förbättringar.
Efter match - Tacka motståndare, domare och publik för en god match. Passa även på att tacka de föräldrar som hjälp till under matchen.
- Samla in den utrustning som ska plockas in, flytta undan målen så att robotgräsklipparna kan göra sitt jobb.
- Rapportera in resultatet från matchen, skicka ett SMS 0730126126 ange matchnr hemmalagets mål bortalagets mål
- Kontrollera och ev städa i omklädningsrummen om det behövs, vi städar givetvis efter oss själva när vi varit på bortamatch.
- Du som ledare eller annan utsedd person lämnar anläggningen sist efter ert match evenemang, släcker och låser!